Zákaznícke centrum

Môžem tovar vrátiť? Za akých podmienok môžem tovar vrátiť?

Ak Dodávateľ a Zákazník uzatvorili zmluvu výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Zákazník má právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu a bez sankcií a to v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“)
    a) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
    b) v lehote 3 mesiacov od prevzatia tovaru Klientom, ak Dodávateľ nesplnil ani dodatočne informačné povinnosti podľa Zákona o zásielkovom predaji.


Čo musím urobiť pri vrátení tovaru?

Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Zákazník oznámenie o odstúpení doručuje písomne na adresu: THS Kežmarok, s.r.o. Garbiarska 19, 060 01 Kežmarok, pokiaľ nie je Zákazníkovi Dodávateľom oznámená iná adresa.

Zákazník je v lehotách podľa Zákona o zásielkovom predaji a Zákona o finančných službách na diaľku povinný bez zbytočného odkladu po odoslaní oznámenia o odstúpení na vlastné náklady vrátiť všetko čo mu Dodávateľ poskytol

Zákazník je povinný vrátiť Tovar podľa možnosti v pôvodnom obale, s pôvodným prepravným listom, kópiou daňového dokladu o dodaní Tovaru, potvrdením o zrealizovanej platbe, spolu s príslušenstvom. Tovar musí byť čistý, nepoškodený, funkčný. Tovar musí byť Dodávateľovi vrátený na náklady Zákazníka, nie dobierkou na náklady Dodávateľa. V prípade vrátenia Tovaru treťou osobou, táto musí byť na takýto úkon Zákazníkom písomne splnomocnená.

Môžem očakávať pri vrátení tovaru nejaké sankcie zo strany dodávateľa?

Dodávateľ si vyhradzuje právo:
a) na náhradu škody v prípade vrátenia nefunkčného a/alebo poškodeného a/alebo nekompletného a/alebo akýmkoľvek iným spôsobom znehodnoteného Tovaru
b) na náhradu sumy za vyčistenie a/alebo opravu Tovaru, ktorý bol Zákazníkom vrátený a Dodávateľom prevzatý ako poškodený
c) odmietnuť prijať Tovar nefunkčný a/alebo poškodený a/alebo nekompletný a/alebo akýmkoľvek iným spôsobom znehodnotený